165

Ραδιοφωνικά Δελτία Ειδήσεων

Εκτυπώσιμη μορφή

Αριθμός δελτίου: 

956

Ημερομηνία έκδοσης: 

Τρίτη, 05 Απρίλιος, 2016

Τρίτη 5 Απριλίου σήμερα και η Εκκλησία μας εορτάζει την μνήμη των Αγίων μαρτύρων Κλαυδίου, Διοδώρου, Ουίκτωρος, Ουικτωρίνου, Παππίου, Σεραπίωνος και Νικηφόρου. Τη μνήμη των Αγίων μαρτύρων Μαξίμου, Τερεντίου, Θεοδώρας, Διδύμου, Ζηνωνος, Θέρμου και Πομπηίου.Των Αγίων μαρτύρων των εν Λέσβω Αγίων πέντε Νεανίδων και Υπομονής της Οσίας.Επίσης σήμερα η εκκλησία μας εορτάζει τη μνήμη του Αγίου νεομάρτυρος Γεωργίου του εν Εφέσω ο οποίος μαρτύρησε το έτος 1801 και της Οσίας μητρός ημών Θεοδώρας της εν Θεσσαλονίκη.

 ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΘΙΕΡΩΜΕΝΟ ΑΓΙΟΛΟΓΙΟ ΠΕΡΝΑΜΕ ΣΤΟΥΣ ΤΙΤΛΟΥΣ ΤΩΝ ΚΥΡΙΟΤΕΡΩΝ ΕΙΔΗΣΕΙΩΝ

 (*) Ομιλία με θέμα «Κάρτα του Πολίτη:Ευκολία ή Εφιάλτης; διοργανώνει η Ιερά Μητρόπολη Φθιώτιδος την Τετάρτη 6 Απριλίου στις 6:30 το απόγευμα στο αμφιθέατρο του Πνευματικού Διοικητικού Κέντρου της. Ο ομιλητής Αρχιμ. πατήρ Σαράντης Σαράντος θα μας ενημερώσει εκτενώς για το επίκαιρο και φλέγον αυτό θέμα. 

(*) Στην ακολουθία των Χαιρετισμών που θα ψαλλεί την Παρασκευή τις 6:00 το απόγευμα στην Ιερά Μονή Γενεσίου της Θεοτόκου Αντινίτσης θα χοροστατήσει ο Ποιμενάρχης μας κ Νικόλαος.

 (*) Συνέντευξη στον δημοσιογράφο κ Μάνο Χατζηγιάννη για την ηλεκτρονική εφημερίδα "ΕΚΚΛΗΣΙΑonline" παρεχώρησε τις προηγούμενες ημέρες ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας. Στην συνέντευξη ο Ποιμενάρχης μας μιλά για τις σχέσεις Εκκλησίας Πολιτείας, για την Πανορθόδοξη σύνοδο αλλά και για άλλα επίκαιρα εκκλησιαστικά και κοινωνικά θέματα. 

  (*) Τελετή επιδόσεως αδειών γάμου προς τιμήν των μελλονύμφων θα πραγματοποιήσει το κέντρο γάμου και οικογένειας της Ιεράς Μητροπόλεως την Μεγάλη Τρίτη στις 10:00 το πρωί στο Πνευματικό-Διοικητικό Κέντρο της Μητροπόλεως στη Λαμία. 

ΠΕΡΝΑΜΕ ΣΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΣ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ

(*) H Ιερά Μητρόπολις Φθιώτιδος μας προσκαλεί σε μια πολύ ενδιαφέρουσα εκδήλωση αύριο Τετάρτη 6 Απριλίου στις 6:30 το απόγευμα στο αμφιθέατρο του Πνευματικού Διοικητικού Κέντρου της.  Το θέμα της ομιλίας είναι «Κάρτα του Πολίτη:Ευκολία ή Εφιάλτης; Ομιλητής είναι ο Αρχιμ. πατήρ Σαράντης Σαράντος ο οποίος θα αναφερθεί εκτενώς στο ιδιαίτερα επίκαιρο ζήτημα της Κάρτας του Πολίτη, ένα θέμα που μας αφορά όλους. Οι αρμόδιοι φορείς μέχρι το καλοκαίρι στοχεύουν να την εφαρμόσουν πιλοτικά στις κοινωνικές ομάδες αρχικά σε αυτές που ζουν κάτω από τα όρια της φτώχειας, αργότερα όμως και στις υπόλοιπες.Η αυριανή ομιλία είναι η καλλίτερη ευκαιρία να ενημερωθούμε αντικειμενικά για το φλέγον αυτό θέμα.

 (*) Στην Ιερά Μονή Γενεσίου της Θεοτόκου Αντινίτσης θα μεταβεί την Παρασκευή στις 6:00 το απόγευμα ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ Νικόλαος προκειμένου να χοροστατήσει στην ακολουθία της 4ης στάσεως των Χαιρετισμών στην Υπεραγία Θεοτόκο. Στην ακολουθία θα μετάσχουν και πιστοί από την ενορία της Αγίας Βαρβάρας Λαμίας. Όσοι επιθυμούν να μεταβούν στο μοναστήρι με την ενορία, μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή στα τηλέφωνα 22310 33798 και 69 75 93 24 83. Η τιμή του εισητηρίου είναι 5 ευρώ και οι προσκυνητές θα αναχωρήσουν από τον Ιερό Ναό της Αγίας Βαρβάρας στις 5 παρά τέταρτο το απόγευμα.

  (*) Τίς ἄδειες γάμου στούς μελλονύμφους, πού θά τελέσουν τό μυ­στή­ριο του Γάμου τους μετά το Πάσχα θά ἐπιδώσει ὁ Σεβα­σμιώ­τατος Μητροπολίτης μας κ. Νικόλαος την Μεγάλη Τρίτη 26 Απριλίου στις 10:00 το πρωί, στα γραφεία της Ιεράς Μητροπόλεως. Οπως είναι γνωστό την περίοδο πριν από το Πάσχα λόγω της νη­στείας δεν τελούνται γάμοι. Οι άδειες γάμου συγκεντρώνονται και τα ζευ­γά­ρια θα έχουν την ευλογία να τις λάβουν από τον Σεβασμιώτατο Μητρο­πο­λίτη μας μα­ζί με τις ευχές και τις συμβουλές του για έναν πετυχημένο, χριστιανικό γάμο.

(*) Συνέντευξη στον Δημοσιογράφο κ Μάνο Χατζηγιάννη για την ηλεκτρονική εφημερίδα "ΕΚΚΛΗΣΙΑonline" παρεχώρησε τις προηγούμενες ημέρες ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ Νικόλαος. Ο Ποιμενάρχης μας εκφράζει τις απόψεις του πάνω σε σημαντικά, επίκαιρα εκκλησιαστικά, κοινωνικά και πολιτικά θέματα.Αμέσως τώρα θα σας αναγνώσουμε το κείμενο της συνέντευξης το οποίο δημοσιευεται και στην ιστοσελίδα της Ιεράς Μητροπόλεως,

α)Η πρώτη ερώτηση αφορά το Προσφυγικό: Ποιοι κίνδυνοι ελλοχεύουν; Θα δεχόσαστε πρόσφυγες στην περιοχή σας, γιατί κάποιοι Ιεράρχες αρνήθηκαν λέγοντας πως θα τους μολύνουν; Κινδυνεύει η Ελλάδα με ισλαμοποίηση;

Η απάντηση του Ποιμενάρχου μας είναι η ακόλουθη. Για την πατρίδα μας αυτή η εισβολή των προσφύγων και των μεταναστών είναι πρωτόγνωρη. Οι κατατρεγμένοι Σύριοι χρήζουν βοηθείας και συμπαραστάσεως. Δεν είναι όμως μόνο αυτοί. Οι μετανάστες, εγράφη, ότι προέρχονται από 72 χώρες. Πώς εξηγείται να συγκεντρώνονται όλοι στην πάμφτωχη Ελλάδα; Είναι ένα ανεξήγητο μυστήριο. Ανερμήνευτο ή μάλλον προσχεδιασμένο. Όπως και να έχει το πράγμα εμείς ως Ορθόδοξοι Έλληνες δεν μπορούμε να αλλάξουμε την πίστη μας και την παράδοσή μας, οι οποίες μάς θέλουν φιλόξενους, φιλόπτωχους και οικτίρμονες. Έχουμε στην περιοχή μας πρόσφυγες και μετανάστες και μαζί με την τοπική αυτοδιοίκηση συμπαριστάμεθα στις ανάγκες τους. Συγχρόνως προτρέπουμε τον λαό να συμπαθήσει τους ξεριζωμένους αδελφούς μας, όπως ορίζει ο Κύριος: «εφ΄όσον εποιήσατε ενί τούτων των αδελφών μου των ελαχίστων, εμοί εποιήσατε». Το πρόβλημα θα είναι μεγάλο, εάν υπάρχει σχέδιο να εγκατασταθούν εδώ. Οι φανατικοί μουσουλμάνοι θεωρούν ως χρέος τους την βία κατά των Χριστιανών. Ας προβληματισθούν οι πολιτικοί μας ποιές μπορεί να είναι οι εξελίξεις για την χώρα μας. Έχω την γνώμη, ότι θα πρέπει να ενεργούμε με διάκριση, χωρίς καμμία επιδίωξη προβολής και εντυπωσιασμού.    

β)η 2η ερώτηση του δημοσιογράφου αναφέρεται στο τμήμα των Ισλαμικών Σπουδών στη Θεολογική του ΑΠΘ. Πιστεύετε πως δεδομένων των σημερινών κοινωνικοπολιτικών συνθηκών είναι ορθή η απόφαση να προχωρήσει η κυβέρνηση σε κάτι τέτοιο;ρωτά ο δημοσιογράφος κ Μάνος Χατζηγιάννης.

Ο Σεβ Μητρ μας απαντά ως εξής….Με τον ρυθμό, που εξελίσσεται η κατάσταση δεν είναι απίθανο να ζητηθεί η ίδρυση ακόμη και τεμένους δίπλα στο παρεκκλήσιο του Πανεπιστημίου. Στο πνεύμα της παγκοσμιο­ποίη­σης δικαιολογούνται τα ανοίγματα προς όλες τις θρησκείες και συγκεκριμένα στο Ισλάμ. Η Εκκλησία δεν δέχεται την παγκοσμιοποίηση. Δέχεται το Οικουμενικό πνεύμα. Η πρώτη ισο­πε­δώνει και εξισώνει τα πάντα. Η δεύτερη ενώνει χωρίς να καταργεί την αξία των εθνών και των προσώπων. Η ίδρυση του Τμήματος Ισλαμικών Σπουδών στη Θεολογική Σχολή του Α.Π.Θ. είναι πρόκληση και υποβιβασμός τής αξίας και μοναδικότητας τής Ορθοδόξου Θεολογίας. Υπάρχουν Πανεπιστήμια σε περιοχές με έντονο το Ισλαμικό στοιχείο. Εκεί έχει θέση η σπουδή του Ισλάμ. Η Πολιτεία έσφαλε διπλά στο θέμα αυτό. Εκώ­φευσε σε υγιείς φωνές, που την απέτρεπαν από το εγχείρημα αυτό. Και δεύτερον «εξασφάλισε» την σύμφω­νη γνώμη των Μητροπολιτών της Θράκης. Κάτω από την πίεση των γεωπολιτικών ανα­κατατάξεων και ανατροπών πρέπει να βλέπουμε μακριά. Η κοντόφθαλμη πολιτική παγιώνει καταστάσεις, που δεν ανατρέπονται εύκολα και ανώδυνα.    

γ) Περνάμε σε θέματα Εκκλησίας-Πολιτείας: Μάθημα Θρησκευτικών, εξόδιος ακολουθία παρά την καύση των νεκρών, εμπόδια σε Μητροπολίτες στα σχολεία, σύμφωνο συμβίωσης ομόφυλων ζευγαριών και συζήτηση για τεκνοθεσία, φωνές για διαχωρισμό Κράτους-Εκκλησίας και άλλα ων ουκ έστιν αριθμός. Πώς αντιμετωπίζει η Εκκλησία όλες αυτές τις προκλήσεις;ρωτά ο δημοσιογράφος.

Το ερώτημά σας θέτει πλήθος θεμάτων, απντά ο Ποιμενάρχης μας. Όλα αυτά στοιχειοθετούν το πρόγραμμα ανατροπών, που έχει υιοθετήσει η κυβέρνηση της αριστεράς. Φαίνεται, όμως, ότι ομό­φρο­νές τους υπήρχαν και υπάρχουν σε όλα σχεδόν τα πολιτικά κόμματα, τα οποία μετά την μεταπολίτευση και πιεστικά τα τελευταία είκοσι χρόνια ζητούν χάραξη άλλης γραμμής στα μεγάλα θεολογικά, κοινωνικά και υπαρξιακά θέματα. Απροκάλυπτα παραβιά­ζουν το Σύνταγμα, το οποίο ρητώς ορίζει τον τρόπο λειτουργίας της Πολιτείας και της Εκκλησίας. Θέλουν τον χωρισμό, αλλά δεν τον τολμούν, διότι και δεν μπορούν και δεν τους συμφέρει. Έτσι που έχουν φθάσει τα πράγματα, η Εκκλησία θέλει τον χωρισμό. Θέλει να είναι ελεύθερη στα τού οίκου της και ανεπηρέαστη από τα πολιτικά πάθη. Χωρισμός όμως σημαίνει επι­στρο­φή της Εκκλησιαστικής περιουσίας, όπως έγινε στα πρώην αθεϊστικά καθεστώτα, νομοθετική ρύθμιση των εκκρεμοτήτων και άλλα πολλά. Τι λέτε; Θέλει να χάσει η πολιτεία την κοινωνική και φιλανθρωπική στήριξη τής Εκκλησίας; Τι πρέπει να γίνει; Να στα­ματήσει η εκμετάλλευση και να αναγνωρίσει το κράτος την συμβολή της Ορθοδόξου Εκκλησίας, επισημαίνει ο Σεβασμιώτατος. Μόνο στην Ελλάδα η πολιτεία τηρεί μια αγνώμονα συμπεριφορά στην Μητέρα και Τροφό του λαού, Ορθόδοξη Εκκλησία. Σε ό,τι έχει προτείνει η Εκκλησία για τα θέματα θρη­σκευτικών, καύσης των νεκρών, συμφώνου συμβίωσης κ.ά. η πολιτεία κάνει το αντίθετο. Ευρέως πλέον λέγεται, ότι η στάση της είναι εχθρική προς την Εκκλησία. Στις προκλήσεις τους συγκρατούμεθα για να μη διχάσουμε το λαό. Πρέπει, όμως, να καταλάβουν και ορισμένοι ανεγκέφαλοι πολιτικοί, ότι δεν έχουν δικαίωμα να παίζουν επικίνδυνα παιχνίδια εις βάρους της ενότητος και της πίστεως τού λαού μας.  

δ)Ο δημοσιογράφος στη συνέχεια περνά στη σχέση της Εκκλησίας της Ελλάδος με το Οικουμενικό Πατριαρχείο: Δεδομένη η αντιπαράθεση με δημοσιοποίηση επιστολών. Καταλαγιάζει για λίγο ο κονιορτός της μάχης με την απόφαση του Αρχιεπισκόπου να δώσει το παρών στην Πανορθόδοξη, αλλά το καζάνι σιγοβράζει κυρίως για το ζήτημα των Νέων Χωρών και του “ειδικού απεσταλμένου” του Φαναρίου Μητρ. Ανδριανουπόλεως Αμφιλόχιου. Ποια η γνώμη σας;

Επικίνδυνο είναι να ανάγουμε τις προσωπικές μας διαφωνίες και πικρίες σε επίπεδο εκκλησιαστικό τονίζει ο Σεβασμιώτατος. Πρέπει να πρυτανεύει πάντοτε το πνεύμα της αγάπης και της ενότητος. Ο Οικουμενικός Πατριάρχης θυσιάζεται καθημερινώς στο θέμα αυτό. Δεν θα πρέπει να μένουμε στις παραλήψεις, αλλά να βλέπουμε συνολικά την προσφορά τού Οικουμενικού Πατριαρχείου. Εδώ στην Ελλάδα ομιλούμε εκ του ασφαλούς. Εκεί όμως ζουν με τον καθημερινό φόβο και την αβεβαιότητα τής αύριον. Η παρεξήγηση νομίζω ότι ξεπεράστηκε. Άλλωστε ο Μακαριώτατος με τον Παναγιώτατο συνδέονται με ισχυρή φιλία από της εποχής τής Αρχιεπισκοπείας τού μακαριστού Χριστοδούλου. Στήν Κρήτη θα επισφραγισθεί η ενότητα πάντων των Ορθοδόξων. Οι καιροί δεν συγχωρούν μικροψυχίες και πείσματα. Την ενότητα αυτή, που υφαίνει με πολύ κόπο ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος με τους συνεργάτες του, θα την χαρεί η Εκκλησία τον Ιούνιο στην Πανορθόδοξη Σύνοδο τής Κρήτης. Να προσευχόμεθα να μη υπάρξει κανένα εμπόδιο στην πραγμάτωση τού ιστορικού αυτού γεγονότος.   

(*) Συνεχίζουμε με την συνέντευξη του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας στον Δημοσιογράφο κ Μάνο Χατζηγιάννη για την ηλεκτρονική εφημερίδα "ΕΚΚΛΗΣΙΑonline" ε) Η επόμενη ερώτηση του δημοσιογράφου είναι σχετική με την Πανορθόδοξη Σύνοδο. Στην πρόσφατη Ιεραρχία η συζήτηση ήταν έντονη. Πρώτον, θέλετε να μας εξηγήσετε τους λόγους διαφωνίας σας προς τον τρόπον επιλογής των προσώπων που οδήγησαν στην παραίτησή σας και δεύτερον, τι πιστεύετε πως μπορεί να προκύψει από μια Πανορθόδοξη Σύνοδο για την οποία ήδη υπάρχουν πολλές ενστάσεις όπως από πλευράς των Εκκλησιών της Γεωργίας, της Σερβίας, της Βουλγαρίας, αλλά και από Έλληνες Ιεράρχες;

Η απάντηση του Ποιμενάρχου μας είναι η εξής…Γνωρίζετε, ότι στην Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος υπάρχουν διάφορες τάσεις για όλα τα θέματα. Υπήρξαν ενστάσεις στην πρόσφατη Ιεραρχία τού Μαρτίου από μερικούς Ιεράρχες για τον τρόπο εκπροσωπήσεως και για την επιλογή των θεμάτων. Ως προς το δεύτερο θέμα ήταν αργά, γιατί όλα είχαν «κλειδώσει» με την υπογραφή των Προκαθημένων ή των εκπροσώπων τους. Σύμφωνα με τον κανονισμό τής Αγίας και Μεγάλης Συνόδου οι διαφωνούντες έχουν την δυνατότητα να καταθέσουν στην Γραμματεία τις απόψεις τους χωρίς να λάβουν τον λόγο. Επάνω σ΄αυτό ορισμένοι Ιεράρχες διεφώνησαν και παρητήθησαν. Προσωπικώς ενοχλήθηκα, διότι όπως προτάθηκε η λίστα των αντιπροσώπων της Εκκλησίας μας καταργούσε ουσιαστικά την Συνοδικότητα. Ο ορισμός των προσώπων έπρεπε να ορισθεί από την ίδια την Ιεραρχία με ψηφοφορία ή τουλάχιστον με κλήρωση. Τα τελευταία πενήντα χρόνια εμείς οι ίδιοι έχουμε καταργήσει την Συνοδικότητα. Παρ΄ότι η διοίκηση τής Εκκλησίας βάσει τού Καταστατικού Χάρτου προβλέπει και εξασφαλίζει δημοκρατικές, δηλαδή Συνοδικές, διαδικασίες, η πλειοψηφία των Ιεραρχών για τους γνωστούς ωφελιμιστικούς λόγους ακολουθεί την γραμμή τού Πρώτου. Η τραγική πλευρά τού θέματος φαίνεται στις εκλογές Μητροπολιτών, οι οποίοι εκλέγονται «παμψηφεί».Η κατάσταση, που έχει παγιωθεί είναι μέγας κίνδυνος για την Συνοδικότητα και αντικειμενικότητα των Εκκλησιαστικών αποφάσεων.Η καλή έκβαση των εργασιών της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου κρέμεται από μια κλωστή λόγω των επιφυλάξεων, που έχουν εκφράσει διάφορες εκκλησίες.Είθε το Άγιον Πνεύμα να οδηγήσει τους Επισκόπους μας στην αλήθεια, ώστε οι αποφάσεις να είναι μία ηχηρή μαρτυρία Χριστού μέσα στον πολυτάραχο σύγχρονο κόσμο, καταλήγει ο Σεβ Μητρ μας . 

στ) Χριστιανισμός στη Μ. Ανατολή και της Αφρική: Πως κρίνετε τον σύγχρονο διωγμό των Χριστιανών σε αυτές τις περιοχές;ρωτά ο κ Μάνος Χατζηγιάννης. Η απάντηση του Ποιμενάρχου μας είναι η ακόλουθη.

Οι διωγμοί κατά των Χριστιανών μάς θυμίζουν τις θηριωδίες των διωκτών τών πρώτων αιώνων. Η Εκκλησία διώκεται στις χώρες τής Μέσης Ανατολής και της Βορείου Αφρικής από τους φανατικούς Ισλαμιστές, στον πολιτισμένο κόσμο από τα όργανα τής αθεῒας και παγκοσμίως από τους θιασώτες τής Νέας Εποχής. Όποιος διαθέτει κοινό νου, αντιλαμβάνεται, ότι κατά του Χριστιανισμού έχει κηρυχθεί ένας ύπουλος διωγμός καλά σχεδιασμένος και προγραμματισμένος.

Ανησυχούμε τι θα συμβεί μελλοντικά και στην πατρίδα μας, που μανιωδώς μερικοί θέλουν να την μεταβάλουν σε άθρησκο κράτος. Εάν δεν τους ανακόψουμε την πορεία θα βρεθούμε προ εκπλήξεων και εθνικών δεινών. Ο Θεός και η Υπέρμαχος Στρατηγός τού Γένους μας να θέσουν την πατρίδα μας υπό την κραταιά σκέπη τους. 

ζ) Προετοιμασία για το Πάσχα: Λίγοι νηστεύουν, ακόμη πιο λίγοι εκκλησιάζονται συστηματικά...Είμαστε άοπλοι στον αγώνα της Σαρακοστής και στην πορεία προς το Πάσχα;

Η στάση τού λαού απέναντι στη νηστεία και στην πνευματική προετοιμασία για το Πάσχα, έχει απόλυτη σχέση με το γενικό κλίμα τής πνευματικής αδιαφορίας και αθυμίας. Παλαιότερα οι αξίες τής Χριστιανικής ζωής είχαν κεντρική θέση στην κοινωνία. Σήμερα θεωρούνται ήσσονος σημασίας αν και μέσα στο πλήθος υπάρχουν συνειδητοί και πιστοί Χριστιανοί, που αγωνίζονται τον καλόν αγώνα με επίγνωση. Η Εκκλησία βλέπει με επιείκεια τους χριστιανούς, που δεν τηρούν την νηστεία και υποτονικά πορεύονται προς το Πάσχα.

Ο Κατηχητικός λόγος τού Αγίου Ιωάννου τού Χρυσοστόμου, που αναγινώσκεται λίγο προ της απολύσεως της Θείας Λειτουργίας τής Αναστάσεως δίνει το στίγμα της αγάπης και ανοχής της Εκκλησίας προς τους ραθύμους. «Νη­στεύσαντες και μη νηστεύσαντες ευφράνθητε σήμερον. Εγκρατείς και ράθυμοι την ημέραν τιμήσατε. Πάντες απολαύσατε του συμποσίου της πίστεως». Η νηστεία βοηθά και προετοιμάζει όλους γι΄ αυτή την μεγάλη χαρά της Αναστάσεως. Το κέρδος είναι, εάν και αυτοί που δεν ενήστευσαν,  εισέλθουν στην χαρά της Αναστάσεως. Ο Ελληνικός Ορθόδοξος λαός στο βάθος της ψυχής του διατηρεί ζωντανή την πίστη στον Αναστάντα Κύριο. 

η)Φιλανθρωπία/ελεημοσύνη: Μέσα στα απαραίτητα που πρέπει να κάνει ο Χριστιανός κατά την περίοδο της Αγίας & Μεγάλης Τεσσαρακοστής είναι και η φιλανθρωπία, η ελεημοσύνη. Η Εκκλησία δίνει πρώτη το παράδειγμα και βοηθάει και τους Έλληνες και τους πρόσφυγες παντί τρόπω. Μήπως κινδυνεύει να ταυτιστεί από κάποιους με φιλανθρωπικό ίδρυμα και να χάσει τον πνευματικό χαρακτήρα της;

  Στην παραβολή του καλού Σαμαρείτου διδασκόμεθα, ότι η φιλανθρωπία είναι το κύριο γνώρισμα των ανθρώπων του Θεού. Εξ άλλου ανάλογα με την εκδηλωθείσα αγάπη προς τον συνάνθρωπό μας θα κριθούμε από τον Κύριο κατά την Δευτέρα Παρουσία. Πίστη και αγάπη είναι τα δύο βασικά στοιχεία του Χριστιανού. Από την αρχή της Εκκλησίας η προς τον πάσχοντα αγάπη ήταν κύριο μέλημα των Χριστιανών. Αυτή τη σύζευξη πίστεως και αγάπης ζει η Εκκλησία μας και θα ζει πάντοτε. Είναι ο ίδιος ο Χριστός, ο οποίος διήλθε «ευεργετών και ιώμενος» τους ανθρώπους. Μάλιστα στην Καινή Διαθήκη διαπιστώνουμε, ότι ο Κύριος εδίδασκε τον λόγο της αγάπης και συγχρόνως εμπράκτως με θαύματα ιάσεων τους προσέφερε αγάπη.

  Την ίδια τακτική ακολουθεί και σήμερα η Εκκλησία μας. Εφαρμόζει την διδασκαλία του ιδρυτού Της και προσφέρει αδιακρίτως αγάπη. Το φιλανθρωπικό έργο της Εκκλησίας της Ελλάδος είναι τεράστιο και δικαίως επαινείται υπό πάντων. Την τελευταία περίοδο με την εισβολή των προσφύγων και των μεταναστών στην πατρίδα μας η αγάπη των μελών της Εκκλησίας μας επιτελεί ένα από τα μεγαλύτερα θαύματα, γιατί προσφέρεται σε αλλοεθνείς και αλλόθρησκους, τους οποίους δεν ξεχωρίζει αλλά θεωρεί αδελφούς του Χριστού. 

ι) Ο παπάς: Σε πρόσφατο κήρυγμά σας είχατε μιλήσει για το ήθος του παπά του χωριού. Σύντομα όπως κάθε χρόνο, θα γίνουμε μάρτυρες του φαινομένου ένας παπάς να κάνει αγώνα δρόμου από χωρίον εις χωρίον για να κάνει Ανάσταση παντου. Πως το σχολιάζετε;

  Έχω πολλές φορές γράψει και διαμαρτυρηθεί για το κλείσιμο των ενοριών της υπαίθρου. Ο νόμος «ένα προς δέκα» για τους εφημερίους είναι εξοντωτικός. Στα πέντε χρόνια, που ισχύει, κενώθηκαν 50 ενορίες στην Μητρόπολή μου, εκ των οποίων έμειναν ανοικτές μόνο 5. Η οικονομική κρίση είναι πρόφαση. Εάν οι κυβερνώντες εκτιμούσαν την πολυσήμαντη προσφορά τού παπά στο χωριό δεν θα ελάμβαναν τέτοια μέτρα περιορισμού των εφημερίων. Τις ημέρες των εορτών οι ιερείς μας αναλαμβάνουν αγώνα δρόμου. Τελούν διπλές και τριπλές Ακολουθίες. Ο λαός μας διψά και θέλει να ακούσει την καμπάνα, να στολίσει τον επιτάφιο να κάνει Ανάσταση στο χωριό. Χάρις στην θυσία των ιερέων μας γίνονται αυτά, αλλά όπως είναι φυσικό ημιτελή. Χωριό χωρίς παπά και Μεγαλοβδόμαδο προκαλεί μελαγχολία και στους μονίμους κατοίκους και στους πολυάριθμους επισκέπτες του. Πόσο θα κρατήσει αυτό; Οι προβλέψεις είναι δυσοίωνες. Τα χρόνια περνούν, οι γέροντες Ιερείς αποχωρούν, νέοι δεν διορίζονται και χορταριάζουν οι αυλές των άλλοτε ανθούντων ωραίων Εκκλησιών των χωριών μας, τις οποίες οι πρόγονοί μας έκτισαν με πίστη και εστόλισαν με ότι πιο πολύτιμο υπήρχε στην εποχή τους. Φρονώ, ότι η διοίκηση της Εκκλησίας μας θα πρέπει να απαιτήσει από το κράτος την τήρηση των συμφωνηθέντων για την μισθοδοσία τού Εφημεριακού Κλήρου, διότι είναι ανεπίτρεπτο να δαπανάται πακτωλός χρημάτων για άλλους δευτερευούσης σημασίας σκοπούς και να εγκαταλείπεται ο Εφημεριακός Κλήρος. 

Μόλις σας αναγνώσαμε αγαπητοί ακροατές την συνέντευξη που παρεχώρησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας στον Δημοσιογράφο κ Μάνο Χατζηγιάννη για την ηλεκτρονική εφημερίδα "ΕΚΚΛΗΣΙΑonline".Η συνέντευξη δημοσιευεται και στην  ιστοσελίδα της Ιεράς Μητροπόλεως.

ΠΕΡΝΑΜΕ ΣΕ ΕΝΟΡΙΑΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

(*) Η καθιερωμένη Ιερά Αγρυπνία της Παρασκευής για την πόλη της Λαμίας θα τελεσθεί στον Ιερό Ναό του Αγίου Νεκταρίου. Θα αρχίσει στις 9:00 το βράδυ και θα τελειώσει γύρω στις 12:30 μετά τα μεσάνυκτα.

(*) Μαθήματα παραδοσιακών χορών παραδίδονται δωρεάν στο πνευματικό κέντρο του Ιερού Ναού Αγίου Βασιλείου στο Σταθμό Λιανοκλαδίου. Κάθε Τετάρτη 6:00 με 8:00 το απόγευμα γίνονται μαθήματα για τους ενήλικες και κάθε Κυριακή την ίδια ώρα για τα παιδιά Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου. Τα μαθήματα παραδίδει ο ενορίτης κ Κων/νος Καλαθάς, καθηγητής χορού στο Λύκειο Ελληνίδων Λαμίας.

(*) Μαθήματα χορωδιακού  τραγουδιού παραδίδονται κάθε Τρίτη στις 6:00 το απόγευμα στο Πνευματικό Κέντρο του Ιερού Ναού Αγίων Κων/νου και Ελένης στον Άγιο Κωνσταντίνο  Λοκρίδος. Τα μαθήματα παραδίδει ο μουσικός όμιλος Ορφέας και τα παρακολουθούν 35 ενδιαφερόμενοι.

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ 

(*) Το 1ο ΕΠΑΛ Καρπενησίου, συμμετέχοντας στον εορτασμό για την Παγκόσμια Ημέρα Υγείας, διοργανώνει εκδήλωση με θέμα:" Η ψυχική υγεία των παιδιών και των εφήβων". 
       Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί αύριο στις 8:00το βράδυ, στο Συνεδριακό Κέντρο Καρπενησίου. Κεντρικός ομιλητής της εκδήλωση θα είναι:
                Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Σισανίου και Σιατίστης κ. Παύλος. Παρουσίαση του θέματος θα κάνουν και οι μαθητές της Β΄ λυκείου, ενώ στο χώρο μετά το πέρας της εκδήλωσης θα διατεθούν προς πώληση πασχαλινές χειροποίητες δημιουργίες των μαθητών για την ενίσχυση της σχολικής τους εκδρομής.

(*) Τροποποιείται το ωράριο συγκέντρωσης ειδών πρώτης ανάγκης για τους πρόσφυγες από το Δήμο Λαμιέων.

Ο Δήμος Λαμιέων, στα πλαίσια της φιλοξενίας προσφύγων στην περιοχή μας, συνεχίζει να υλοποιεί την πρωτοβουλία του για τη συγκέντρωση τροφίμων και φαρμάκων που πραγματοποιείται στο χώρο του πρώτου στεγασμένου περιπτέρου της Πανελλήνιας Έκθεσης Λαμίας.

Η ανταπόκριση των πολιτών του Δήμου Λαμιέων, αλλά και ολόκληρης της Φθιώτιδος, στην πρωτοβουλία που έχει αναλάβει ο Δήμος είναι μεγάλη και έχει συγκεντρωθεί ήδη αρκετή ποσότητα τροφίμων και φαρμάκων που διανέμονται στους πρόσφυγες.

Τα είδη που προτείνονται πλέον για συγκέντρωση είναι, κατά προτεραιότητα, γάλα μακράς διάρκειας, τσάι, ζάχαρη και είδη καθαρισμού και υγιεινής (σαμπουάν, σαπούνια, απορρυπαντικά σε σκόνη κλπ).

Όσοι φορείς, σύλλογοι, σχολεία αλλά και δημότες ενδιαφέρονται να συνεισφέρουν, μπορούν να συγκεντρώνουν και να μεταφέρουν τα προσφερόμενα είδη στο χώρο του πρώτου στεγασμένου περιπτέρου της Πανελλήνιας Έκθεσης Λαμίας, κάθε Τετάρτη από 5.00 μμ έως 8.00 μμ.

Οι υπηρεσίες του Δήμου Λαμιέων αναλαμβάνουν να συντονίζουν τη διανομή των ειδών που θα συγκεντρωθούν σε όλους τους πρόσφυγες που βρίσκονται και θα βρεθούν στην περιοχή μας.

(*) Ο Δήμος Λαμιέων καλεί όλους τους δημότες σε συμβολική συμμετοχή την Πέμπτη 14 Απριλίου από τις 10:00 έως τις 10:15 το βράδυ να ανάψουμε όλοι τα εξωτερικά φώτα των κατοικιών μας και των επαγγελματικών χώρων ως μια πράξη συμμετοχής όλων ως κοινωνία πολιτών που εκπέμπουμε φως προς όλους εσωτερικά και εξωτερικά, ότι υπάρχουμε με πολιτική δύναμη ενωμένης κοινωνίας.

Εδώ ολοκληρώσαμε το σημερινό ενημερωτικό μας δελτίο

 

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Επικοινωνήστε μαζί μας στο+22310 50552-3
Στείλτε μας email στο
 

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΑ ΔΕΛΤΙΑ

Ενημερωθείτε για τα τελευταία νέα της Ι.Μ. Φθιώτιδος μέσα από την ηλεκτρονική σας διεύθυνση...