165

ραδιοφωνικά δελτία

Εκτυπώσιμη μορφή

Αριθμός δελτίου: 

2088

Ημερομηνία έκδοσης: 

Τρίτη, 16 Μάρτιος, 2021

Τρίτη 16 Μαρτίου σήμερα και η Εκκλησία μας εορτάζει τη μνήμη του Αγίου Χριστοδούλου του εν Πάτμω του θαυματουργού. τη μνήμη των αγίων μαρτύρων Ιουλιανού του Κίλικος, Πάπα του εκ Λυκαονίας, Ρωμανού του εν Παρίω, Σαβίνου του Αιγυπτίου και ετέρων δέκα εν Φοινίκη. Επίσης σήμερα η εκκλησία μας εορτάζει τη μνήμη των οσίων Αλεξανδρίωνος πάπα παλαιάς Ρώμης, Ιωάννου του εν Ρουφινιαναίς και του Οσίου Ανίνα του εν τω Ευφράτη του θαυματουργού.

Ας δούμε τους τίτλους του σημερινού μας δελτίου

(*)Εθιμοτυπική και ουσιαστική επίσκεψη από τον νέο Διοικητή του ΚΕΥΠ Ταξίαρχο Μιχαήλ Κριτσωτάκη και τον απερχόμενοΤαξίαρχο Ιωάννη Ανδριώτη, δέχθηκε σήμερα στο γραφείο του, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Φθιώτιδος κ. Συμεών.

(*) «Μέσα από τρεις βασικές επιλογές ζωής: την συγχώρεση, τη νηστεία και την ελεημοσύνη μπορεί ο άνθρωπος να ανακαλύψει τον πραγματικό θησαυρό που έχει μέσα στην καρδιά του και να ζήσει την Αγία και Μεγάλη Τεσσαρακοστή» επεσήμανε μεταξύ άλλων στο κυριακάτικο κήρυγμά του ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας.

(*) Στην Ακολουθία του Κατανυκτικού Εσπερινού της συγχωρήσεως, που τελέσθηκε την Κυριακή στην ιερά μονή Γενεσίου της Θεοτόκου Δαμάστας χοροστάτησε  ο Ποιμενάρχης μας κ Συμεών και απηύθυνε στα μέλη της Αδελφότητος, λόγο ελπίδος και δυνάμεως για το στάδιο των πνευματικών αγώνων που ανοίγεται μπροστά μας.

(*) Η κουρά μιας νέας μοναχής τελέσθηκε στην Ιερά Μονή Παντοκράτορος ΤΑΩ Πεντέλης από τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη μας με ευλογία και άδεια του πνευματικού πατέρα και ποιμενάρχη της Μονής, Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου Β’.

(*)  Ο Πρωτοσύγκελος της Ιεράς Μητροπόλεως Αρχιμ. π Άγγελος Ανθόπουλος ήταν ομιλητής στον Κατανυκτικό Εσπερινό της συγγνώμης που τελέσθηκε την Κυριακή το απόγευμα στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Ευαγγελισμού της Θεοτόκου Λαμίας.  « Εάν ανακαλύψουμε το πρόσωπο του αδελφού, τότε μόνο θα ανακαλύψουμε το Πρόσωπο του Ίδιου του Θεού» τόνισε στην ομιλία του.

ΠΕΡΝΑΜΕ ΣΤΑ ΘΕΜΑΤΆ ΜΑΣ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ

 (*)Η πρόταση ζωής την οποία προσφέρει στον άνθρωπο η Εκκλησία μέσα από το στάδιο της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής υπήρξε το επίκεντρο της διδαχής την Κυριακή της Τυρινής στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου Λαμίας και στην Ιερά Μονή Παναγίας Δαμάστας.

          Ο κ. Συμεών στο κήρυγμά του στην Θεία Λειτουργία, η οποία μετεδόθη απευθείας από τηλεοράσεως, ραδιοφώνου και διαδικτύου, αναλύοντας τα αγιογραφικά αναγνώσματα της Θείας Λειτουργίας, υπογράμμισε ότι βρισκόμαστε στο κατώφλι της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής, η οποία αποκτά αξία και μπορεί ο άνθρωπος να την ζήσει πραγματικά, μόνο αν ανακαλύψει τον πραγματικό θησαυρό που έχει μέσα στην καρδιά του. Έναν θησαυρό αγάπης,  τον οποίο ανακαλύπτει κανείς μέσα από τρεις βασικές επιλογές ζωής: συγχώρεση, νηστεία και ελεημοσύνη.

          Ο Σεβασμιώτατος χαρακτηριστικά υπογράμμισε:

          «Όπου βρίσκεται ο θησαυρός σας εκεί είναι στραμμένη και η καρδιά σας. Ο Χριστός μας μιλά γι' αυτό που όλοι ψάχνουμε, για αυτό που όλοι γυρεύουμε, γι’ αυτό που όλοι λαχταρούμε και αυτό είναι το νόημα της ζωής μας. 

          Αυτό αποκαλύπτει σήμερα η Αγία μας Εκκλησία, αυτό αποκαλύπτει η Αγία και Μεγάλη Τεσσαρακοστή, αυτή είναι η πρόκληση της ζωής μας. Να βρούμε τον αληθινό θησαυρό, να αναρωτηθούμε γόνιμα με τον εαυτό μας, να συζητήσουμε πραγματικά, να πονέσουμε,  να κλάψουμε, να έχουμε αγωνία και σαράκι να κατατρώει την καρδιά μας. 

       Ποιος είναι ο θησαυρός; Ποιος είναι ο πραγματικός θησαυρός; Είναι πραγματικός θησαυρός ο  πλούτος, η ομορφιά , η δόξα, η σωματική δύναμη; Είναι πραγματικός θησαυρός οι απολαύσεις αυτού του κόσμου; Είναι πραγματικός θησαυρός ο έπαινος και η κολακεία των ανθρώπων; Είναι πραγματικός θησαυρός η αναγνώριση των άλλων; Είναι πραγματικός θησαυρός η κυριαρχία των απόψεων μας; Είναι πραγματικός θησαυρός οι ιδέες μας; Είναι πραγματικός θησαυρός το θέλημα μας; Είναι πραγματικός θησαυρός ο εγωισμός μας; Ποιος είναι ο πραγματικός θησαυρός; Ποιος είναι ο πραγματικός θησαυρός για τον οποίον αξίζει να είναι αφοσιωμένη, προσκολλημένη και εγκλωβισμένη η καρδιά μας; Αυτόν τον θησαυρό μας αποκαλύπτει σήμερα η Αγία μας Εκκλησία, αυτό τον θησαυρό μας αποκαλύπτει ο Χριστός με κάθε Του διδαχή, με κάθε Του βήμα, με κάθε Του θαύμα, με κάθε Του πράξη μέσα στην πορεία τόσο την ιστορική, όσο και στην πορεία της Θείας Οικονομίας. 

          Αυτό το θησαυρό μας αποκαλύπτει το Ευαγγελικό ανάγνωσμα σήμερα και μάλιστα μας τον παρουσιάζει μέσα από τρεις καταπληκτικές αρχές, μέσα από τρεις τρόπους ζωής. Είναι τρισδιάστατος θα μπορούσαμε να πούμε ο θησαυρός αυτός. Αυτός ο θησαυρός  βρίσκεται στη σχέση με τον αδερφό. Επίκεντρο είναι ο άλλος άνθρωπος, ο πλησίον, ο αδελφός. Αυτό μας εκφράζουν και οι τρεις αυτές αρχές και οι τρεις αυτές αξίες και οι τρεις αυτοί υπέροχοι κόσμοι που διανοίγονται μπροστά μας με το σημερινό Ευαγγελικό ανάγνωσμα. Ο κόσμος της συγχώρεσης, ο κόσμος της νηστείας και ο κόσμος της ελεημοσύνης». 

           Κλείνοντας το κήρυγμά του ο Σεβασμιώτατος ανέφερε:

          «O θησαυρός μου είναι να συναντήσω τον Θεό μου και τον Θεό μου θα τον συναντήσω μέσα από τον συνάνθρωπό μου δεν θα το βρω σε έναν κόσμο δικό μου, μεταφυσικό, φιλοσοφικό νοησιαρχικό, σε έναν κόσμο ξεκομμένο και αυτόνομο. Τον Θεό της αγάπης θα το βρω στην αγάπη, γιατί αυτός είναι ο θησαυρός μου. Θησαυρός της καρδιάς μου είναι η αγάπη και η καρδιά μου αξίζει να είναι σε αυτήν την αγάπη. Στο τέλος της κυριακάτικης αρχιερατικής Θείας Λειτουργίας ο Σεβασμιώτατος μίλησε και πάλι. Μεταξύ άλλων ανέφερε… «ό ένα κακό δεν διορθώνεται με ένα άλλο κακό , ποτέ ένα λάθος δεν διορθώνεται με άλλο, αυτό να μην το ξεχνάμε ποτέ στη ζωή μας σε κάθε επίπεδο.

Ασφαλώς έχουν γίνει λάθη, έχουν γίνει λάθος εκτιμήσεις, έχουν γίνει άνισες επιλογές και αποφάσεις, επαναλαμβάνω όμως τα λάθη ποτέ δεν διορθώνονται με λάθη και ποτέ δεν διορθώνονται με πράξεις αυτοδικίας.

Μονάχα με την προσωπική και συλλογική προσπάθεια και τη σοβαρότητα και με τη σύνεση θα έρθει η ώρα που θα αξιολογηθούν τα λάθη και τότε πραγματικά ο κάθε ένας  θα του δοθεί η ευκαιρία , να αποδείξει αν πραγματικά και τότε είναι υπεύθυνος ή αν ξεχνά γρήγορα!

Όλοι μας είμαστε μία οικογένεια , μπορεί να είμαστε διαφορετικοί , ο καθένας να έχει την άποψή του, είμαστε όλοι μέλη της ίδιας κοινωνίας της ίδιας οικογένειας , θα έρθει η ώρα που θα αξιολογηθούν τα λάθη και τότε πραγματικά ο καθένας θα του δοθεί η ευκαιρία να το αποδείξει αν πραγματικά και τότε είναι υπεύθυνος, για αυτό να έχετε ανοιχτό το σημειωματάριο της καρδιάς σας.

Και κρίση να έχετε και άποψη και να την εκφράζετε και να διεκδικείτε και να την υποστηρίζετε και ιδιαίτερα την κατάλληλη ώρα με τον κατάλληλο τρόπο.

Αργά ή γρήγορα έρχεται το τέλος της πανδημίας, θα τα καταφέρουμε αν είμαστε ενωμένοι και αγαπημένοι και πραγματικά συγχωρεμένοι.

Προσωπικά έχω πολύ υπομονή κι αν μου δώσει ο Θεός ζωή, θα περιμένω να έρθει η μέρα που θα γιορτάσουμε και αυτήν και τις άλλες γιορτές λαμπρά πανηγυρικά και βαθύτατα θριαμβευτικά , τώρα θα το γιορτάσουμε με τα δεδομένα της πανδημίας και με βάση τα ισχύοντα”.

 

         Το απόγευμα της Κυριακής στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Ευαγγελισμού της Θεοτόκου Λαμίας και σύμφωνα με το πρόγραμμα, το οποίο κατήρτισε η Ιερά Μητρόπολη, τελέσθηκε ο πρώτος Κατανυκτικός Εσπερινός της συγγνώμης, ο οποίος μεταδόθηκε απευθείας μέσω του Ραδιοφωνικού Σταθμού της Ιεράς Μητροπόλεως (89,4 Fm) και μέσω διαδικτύου.

          Ομιλητής στον πρώτο Κατανυκτικό Εσπερινό ο Άγιος Πρωτοσύγκελλος της Ιεράς Μητροπόλεως, Πανοσιολ. Αρχιμ. π. Άγγελος Ανθόπουλος, με τίτλο: ««ὥρα ἡμᾶς ἤδη ἐξ ὕπνου ἐγερθῆναι·», ο οποίος στην αρχή της ομιλίας του τόνισε χαρακτηριστικά:

          «Δεν θα υπήρχε σίγουρα ιδεωδέστερος τρόπος για να καλέσει η Εκκλησία τους χριστιανούς να εισέλθουν εις το κυρίως στάδιον της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής, σήμερα Κυριακή της Τυρινής. «Ἡ νύξ προέκοψεν, ἡ δέ ἡμέρα ἤγγικεν», καθώς όντως πρόκειται για την κατεξοχήν περίοδο πνευματικής αφυπνίσεως και προπαρασκευής, για τη χαρά των επίγειων και των επουρανίων και των καταχθονίων, που σηματοδοτεί η Ανάσταση του Χριστού και την είσοδο όλων μας, όσοι με πόθο ατενίζουμε το Πάσχα στην προοπτική της δικής μας Αναστάσεως και Σωτηρίας.

          Ο  Θεός μας έπλασε για τα μεγάλα για τα θαυμαστά, για τα ένδοξα, για εκείνα που μάτια ανθρώπου δεν έχουν δει και αυτί δεν έχει ακούσει και νους ανθρώπινος δεν έχει συλλάβει. Μας έφερε στον κόσμο δηλαδή, δωρίζοντάς μας την ζωή των λίγων ημερών, ή των πενήντα ή των εκατό χρόνων που θα ζήσουμε, για να εργαστούμε την εργασία του καθομοίωσιν. 

        Η Αγία και Μεγάλη Τεσσαρακοστή που ανοίγεται μπροστά μας, η εν σμικρώ πρόταση της Εκκλησίας,  ώστε ολόκληρη η ζωή μας να είναι Μεγάλη Τεσσαρακοστή. Είναι Το κάλεσμα για τιθάσευση των παθών,  για περίτμηση  πολλών πλασματικών αναγκών για την  Πασχάλια πρόγευση που δίδει η συνάντηση με τον αδελφό και όλα αυτά στηριγμένα με τη συμμετοχή μας στο θησαυρό των Ιερών Ακολουθιών και την ένταση της προσευχής. Είναι πρόσκληση για αγώνα κατά παθών ολοθρίων,  όχι χωρίς ελπίδα,  αλλά με στραμμένο το βλέμμα στην Ανάσταση του Χριστού.

           Ας αναλάβουμε τον αγώνα τον καλό αδελφοί, με οδηγό μας τον Χριστό και κανείς από εμάς να μην φοβάται τις πτώσεις, «δύναται γαρ ο Θεός στήσαι αυτόν». Ας εισέλθουμε λοιπόν στην καινούργια ελευθερία που κομίζει ο Χριστός, περνώντας ο Ίδιος από την οδό της νηστείας, της απλότητας, της ουσίας για την άρνηση των περιττών που ο κόσμος θεοποίησε και ζούμε με τραγικό τρόπο, αυτής της επιλογής τα αποτελέσματα και όπου έχει καταστεί ένας άτεγκτος, απάνθρωπος και αμείλικτος δυνάστης».

            Σε άλλο σημείο ο π. Άγγελος σημείωσε:

          «Τώρα λοιπόν αδελφοί είναι ο καιρός του αγώνα. Τώρα είναι η περίοδος της συγκρούσεως με τα πάθη και τις αδυναμίες και άπαντα τα του κόσμου τερπνά. Έχουμε οδηγό μας το Ιερό Ευαγγέλιο, έχουμε πρεσβευτές και μεσίτες και αλείπτες του αγώνα μας τους Αγίους μας. Δεν ζούμε στην εποχή της σκιάς του νόμου, στην Παλαιά Διάθήκη, όπως τότε οι Άγιοι Προφήτες που μολαταύτα μεγαλούργησαν, αλλά στην χαρά της Καινής Διαθήκης όπου «παρήλθεν η σκιά του νόμου της χάριτος ελθούσης». Ο δρόμος είναι ανοικτός, τον περπάτησαν άνθρωποι πεπερασμένοι, ατελείς και ασθενείς σαν εμάς και εξήλθαν νικητές. Ας πιάσουμε το χέρι που μας προσφέρουν, ας βάλλουμε με πίστη στον Θεό τα τάλαντα και τις δυνάμεις μας στην υπηρεσία του πόθου μας για σωτηρία και ας είμαστε σίγουροι, ότι όλα τα υπόλοιπα ο Θεός θα τα προσθέσει.  

          Η πρόταση ζωής της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής αποτελεί την κατεξοχήν ευλογημένη οδό για τον άνθρωπο της πίστεως, μιας ζωής στηριγμένη στην ελευθερία της αγάπης, της συγχώρεσης, μιας ζωής που ο Θεός μας έχει φανερώσει πόσο επιθυμεί να τη ζούμε, εάν επιθυμούμε να ζούμε πραγματικά και να μην πεθάνουμε, όταν πεθάνουμε κατά τον λόγο των Αγιορειτών Πατέρων.

           Εάν ανακαλύψουμε το πρόσωπο του αδελφού, τότε μόνο θα ανακαλύψουμε το Πρόσωπο του Ίδιου του Θεού». 

          Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Φθιώτιδος κ. Συμεών το απόγευμα της Κυριακής μετέβη στην ιστορική Ιερά Μονή Παναγίας Δαμάστας, όπου χοροστάτησε στην Ακολουθία του Κατανυκτικού Εσπερινού της συγχωρήσεως, πλαισιούμενος από την Οσιολογιωτάτη Καθηγουμένη Γερόντισσα Ιωάννα την Ιατρό και την δεκαπενταμελή Ιερά Αδελφότητα.

          Μετά από την θερμή υποδοχή, την οποία επεφύλαξαν οι μοναχές στον Σεβασμιώτατο στην είσοδο της Μονής, στο κατανυκτικό Καθολικό τελέσθηκε ο Κατανυκτικός Αρχιερατικός Εσπερινός, όπου ο Σεβασμιώτατος  προσέφερε στα μέλη της Αδελφότητος, λόγο κατηχητικό, λόγο επιστηρικτικό και πατρικό, λόγο ελπίδος και δυνάμεως για το στάδιο των πνευματικών αγώνων που ανοίγεται μπροστά μας, υπογραμμίζοντας:          «Ο Όσιος Συμεών ο νέος Θεολόγος μιλάει στον Θεό με τρόπο που δεν εκφράζονται ούτε οι πιο σφοδρά ερωτευμένοι νέοι. Δεν θα βρούμε κανένα ύμνο, σαν τους Ύμνους των Θείων Ερώτων του Οσίου Συμεών, δεν θα βρούμε πουθενά τέτοια έκφραση αγάπης, δεν θα βρούμε πουθενά τέτοια έκφραση σχέσης νυμφίου και νύμφης, νυμφικής σχέσεως. Οι μοναχές είναι οι νύμφες του Χριστού και κατεξοχήν ζουν αυτή την αγάπη. Σ’ ένα τέτοιο παροξυσμό αγάπης ο Όσιος Συμεών, τέτοια μέρα, σαν την αποψινή, ευρισκόμενος μέσα στην Μονή αναφωνεί μέσα από την καρδιά του: «συγχωρηθείημεν παρά σου αγία αγάπη». Απευθύνεται στον Θεό και Τον αποκαλεί αγάπη και φυσικά «ο Θεός αγάπη εστί» και με την έφραση αυτή αποκαλύπτει ότι ο Θεός δεν είναι μια αφηρημένη έννοια, δεν είναι μια φιλοσοφία, δεν είναι ένα «life style», δεν είναι μια μόδα, δεν είναι μια επιλογή ζωής. Η αγάπη είναι ένα Πρόσωπο, είναι το Πρόσωπο του Χριστού, ο ίδιος ο Χριστός. Και όποιος έχει αγάπη στον Χριστό, όποιος ποθεί τον Χριστό, όποιος έχει θησαυρό της καρδιάς τον Χριστό τότε αυτός ζει και πορεύεται προς την αληθινή αγάπη.

            Και βλέπουμε ότι ο Χριστός δεν είναι σαν και μας τους ανθρώπους. Εμείς οι άνθρωποι στις σχέσεις μας και τις αγαπητικές σχέσεις μας, ακόμη και μεις που ζούμε μέσα σε κοινόβιο, έχουμε ανασφάλεια στις σχέσεις μας. Στο βάθος μας θέλουμε σχέσεις ιδιοκτησιακές, έχουμε μια κτητικότητα, θέλουμε ο άλλος να μας ανήκει, δεν είμαστε ανοιχτοί να μοιραστούμε την αγάπη, να την χαρούμε, να την κάνουμε κοινόβιο, οικογένεια. Μπαίνει η ζήλια, ο φθόνος, η καταλαλιά, οι μικρότητες, οι έριδες. Και ο Χριστός που είναι ο Άρχοντας, η πηγή της αγάπης, που είναι η όντως αγάπη, έχει το θεϊκό μεγαλείο, για το οποίο είμαστε πλασμένοι και εμείς, έρχεται να μας πει ότι εκείνος που με αγαπά είναι εκείνος που αγαπά τον αδελφό του, εκείνος που τηρεί τις εντολές μου. Δεν θέλω μια άρρωστη, παθολογική αγάπη, δεν θέλω ανθρώπους ηττοπαθείς και μίζερους , θέλω νυμφίους και νύμφες, ανθρώπους που έχουν πραγματικό έρωτα και πραγματική αγάπη. Έχει την αρχοντιά να πει ο Χριστός, αυτό που δεν λέμε εμείς οι άνθρωποι «εφόσον εποιήσατε ενί τούτων των αδελφών μου των ελαχίστων εμοί εποιήσατε» και μάλιστα δεν μας ζητά να αγαπήσουμε μόνον τους αγίους Του, τους εκλεκτούς, αυτούς που είναι ενάρετοι, μας ζητάει να αγαπήσουμε αυτούς που είναι καταφρονεμένοι, τους πτωχούς, τους αλήτες αυτού του κόσμου, τους φυλακισμένους, τους ασθενείς, τους διψασμένους, τους ξένους, τους διαφορετικούς.

        Ο Χριστός έρχεται την Μεγάλη Τεσσαρακοστή και έρχεται κάθε στιγμή να μας φέρει μπροστά την αξία του αδελφού και του άλλου, την αξία του πλησίον. Και δεν υπάρχει μεγαλύτερη περιπέτεια από την μοναστική μας ζωή. Ποθώ τον βίον της ασκήσεως σημαίνει ποθώ τον βίο των σχέσεων, ποθώ να αθληθώ στο καμίνι των σχέσεων. Να γίνουμε όλοι μας οικογένεια, να σηκώνουμε ο ένας τον άλλον στους ώμους και να γινόμαστε συνοδεία, Εκκλησία ενός Γέροντα, μιας Γερόντισσας, ενός προεστώτος, μιας προεστώσης. Αυτό είναι το μήνυμα που θέλω να καταθέσω με ένταση αγάπης, με λαχτάρα για την σωτηρία όλων σας ότι αυτός ο αγώνας που ξεκινά αύριο δεν είναι ένας ατομικός αγώνας, δεν πάμε να καταφέρουμε κάτι ατομικά. Δεν είναι αυτό το διακύβευμα, αλλά να πονώ και να αγωνιώ για την σωτηρία της Αδελφότητας ολόκληρης, εξαρτώ την σωτηρία από την σωτηρία της αδελφής μου. Από κει εξαρτάται η μοναχική μου επιτυχία. Να πω στην εικόνα της Παναγίας: «Παναγία μου ή όλες ή τίποτα, μαζί στην γή μαζί και στον ουρανό». Αυτό σημαίνει μοναχικό φρόνημα, εκκλησιαστικό φρόνημα. Διότι πράγματι ο μοναχός και η μοναχή είναι το πιο κοινωνικό όν που υπάρχει μέσα στον κόσμο, ο αληθινά κοινωνικός άνθρωπος, όταν οι άλλοι άνθρωποι ζουν για τον εαυτό τους. Όταν όλος ο κόσμος ζει αυτή την απόλυτη οδύνη της ατομοκρατίας, εμείς οι μοναχοί και οι μοναχές καλούμαστε να διδάξουμε την αληθινή κοινωνικότητα, την αληθινή κοινωνία. Μ’ αυτές τις σκέψεις θέλω να ευχηθώ καλή και ευλογημένη Αγία και Μεγάλη Τεσσαρακοστή, όχι ατομική, αλλά μια κοινοβιακή Τεσσαρακοστή, όχι ατομική αρετή, αλλά εκκλησιαστική αρετή, όχι μόνοι μας, αλλά όλοι μαζί. Αν συγχωρέσουμε, αν συμπορευθούμε θα μπορέσουμε να ψάλουμε το βράδυ της Αναστάσεως «συγχωρέσωμεν πάντα τη Αναστάσει». Γι’ αυτό ταπεινά και ευλαβικά και με ειλικρίνεια καρδιάς και ψυχής ζητώ την συγχώρεση σας, την συγγνώμη σας».

          Ο Σεβασμιώτατος κ. Συμεών για όσο διάστημα η Π.Ε. Φθιώτιδας θα βρίσκεται στο επιδημιολογικό επίπεδο του πολύ αυξημένου κινδύνου, όπου οι Ιερές Ακολουθίες τελούνται κεκλεισμένων των θυρών, θα τελεί τόσο τις Προηγιασμένες Θείες Λειτουργίες όσο και τους Κατανυκτικούς Εσπερινούς στις Ιερές Μονές της Μητροπολιτικής του Περιφερείας μαζί με τις ευλογημένες μοναχικές αδελφότητες, που εγκαταβιώνουν σε αυτές. Λειτουργικό πρόγραμμα. Σύμφωνα με το λειτουργικό πρόγραμμα σήμερα στις 6:00 ο Σεβασμιώτατος θα τελέσει Μέγα Απόδειπνο στην Ιερά Μονή Αγίου Βλασίου Στυλίδος. Αύριο Τετάρτη την ίδια η ώρα θα τελέσει Προηγιασμένη Αρχιερατική Θεία Λειτουργία στην Ιερά Μονή Κοιμήσεως Θεοτόκου Αγάθωνος. Την Πέμπτη θα τελέσει ο Σεβασμιώτατος την Ιερά Παράκληση των Φθιωτών Αγίων στις 6:00 το απόγευμα στο Ιερό Παρεκκλήσιο Ευαγγελισμού της Θεοτόκου του Ιερού Επισκοπείου Λαμίας.

(*) Η κουρά μιας νέας μοναχής τελέσθηκε στην Ιερά Μονή Παντοκράτορος ΤΑΩ Πεντέλης με ευλογία και άδεια του πνευματικού πατέρα και ποιμενάρχη της Μονής, Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου Β’.

          Τόσο η αρχιερατική Θεία Λειτουργία όσο και η κουρά εις μεγαλόσχημον μοναχής τελέσθηκε παρουσία μόνο της Αδελφότητος της Μονής, κεκλεισμένων των θυρών, ένεκα των εν ισχύει υγειονομικών πρωτοκόλλων.

          Την Αρχιερατική Θεία Λειτουργία και την μοναχική κουρά ετέλεσε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Φθιώτιδος κ. Συμεών δυνάμει της υπ᾿αριθμ. πρωτ. 620/5.2.2021 Σεπτής Εντολής του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου.

          Η νέα μοναχή έλαβε το όνομα Μακρίνα.

          Ο κ. Συμεών στην σύντομη προσλαλιά του προς την γερόντισσα της Μονής, Οσιολογιωτάτη Καθηγουμένη, γερόντισσα Θεοφανώ, όσο και προς την νεοκαρείσα μοναχή Μακρίνα, μετέφερε τις πατρικές ευχές και ευλογίες του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου και Ποιμενάρχου κ. Ιερωνύμου, ο οποίος «ως καλός, γλυκύς, τρυφερός και στοργικός πατέρας περιβάλλει με αγάπη και ενδιαφέρον την Μονή και μεριμνά ανύστακτα για την πνευματική της πρόοδο».

          Στη συνέχεια απευθυνόμενος στη νέα μοναχή τόνισε με έμφαση:

          «Αυτή την προκαθάρσιμο εβδομάδα, που είναι η εβδομάδα η οποία οδηγεί στην Κυριακή της Τυρινής, η Εκκλησία την έχει αφιερώσει στους Οσίους Πατέρες και τις Οσίες Μητέρες μας. 

          Γι’ αυτό και επιτελούμε σήμερα την Σύναξη ουσιαστικά όλων των οσίων αυτών ψυχών, διότι θα αποτελέσουν την πυξίδα μας, την έμπνευση μας και το παράδειγμα μας, όχι απλώς για την περίοδο της νηστείας της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, που ξεκινά από την Καθαρά Δευτέρα, αλλά την πυξίδα, τον πλοηγό σε όλη μας την ζωή και μάλιστα για όλους τους χριστιανούς, πολλώ δε μάλλον για τους μοναχούς και τις μοναχές, διότι η πορεία μας μέσα στον κόσμο δεν είναι μια πορεία στο πουθενά, δεν είναι ταξίδι στο άγνωστο, ούτε βαδίζουμε χωρίς ελπίδα και χωρίς βεβαιότητα.

           Θα έλεγα ότι ο κόσμος που είναι μακριά από τον Θεό ζει την αβεβαιότητα, ζει την ανασφάλεια, ζει την αγωνία και γι’ αυτό δεν ξέρει ακριβώς που πηγαίνει, τι θέλει, πώς το θέλει. Οι μοναχοί και οι μοναχές και οι χριστιανοί γενικότερα είναι οι άνθρωποι,  οι οποίοι  κατεξοχήν βαδίζουν σε δοκιμασμένες συντεταγμένες και αυτές οι συντεταγμένες έχουν δοκιμαστεί από τα πρόσωπα Οσίων Πατέρων και Μητέρων, Αγίων Μαρτύρων και Ομολογητών, όλων αυτών των προσώπων, που ενώ υπήρξαν και αυτοί άνθρωποι ομοιοπαθείς με εμάς,  επέτυχαν τον σκοπό της ζωής τους, αγάπησαν ολοκληρωτικά τον Θεό, αγάπησαν τον άνθρωπο και χάρις και εξαιτίας και γι’ αυτή την αγάπη εβάδισαν την οδό του ευαγγελίου, την οδό της πνευματικής ζωής, της χριστιανικής ζωής.

          Έτσι λοιπόν και η αδελφή μας, μοναχή Μακρίνα, που σήμερα έλαβε το μέγα και αγγελικό σχήμα, ακριβώς έχει μπροστά της ως πρότυπο την οσία, την αγία Μακρίνα, η οποία υπήρξε μέλος μιας σπουδαίας και μεγάλης οικογένειας αγίων ψυχών, έχει ως παράδειγμά της όλους τους οσίους και όλες τις οσίες της Εκκλησίας μας, που ιδιαίτερα εορτάζουμε αυτές τις ημέρες. Έχει μπροστά της βοηθούς και συνοδοιπόρους μια ευλογημένη ψυχή, η οποία την έπιασε από το χέρι και την οδήγησε σήμερα στην αγκαλιά του Θεού, στο άγιο βάπτισμα και αυτή είναι η γερόντισσα της, η γερόντισσα μας, η γερόντισσα Θεοφανώ, έχει τις ευχές και την αγάπη της Αδελφότητος, η οποία είναι το λιμάνι και το καταφύγιο της ζωής της, αλλά έχει και τις ευλογίες τις μητρικές από τη θριαμβεύουσα Εκκλησία, τις ευχές αυτής που συναγάλλεται και συγχορεύει και σαν μικρό παιδάκι παίζει και χαίρεται με τις οσίες και τους οσίους, την γερόντισσα Στυλιανή από τον παράδεισο της αγάπης του Θεού.

          Με αυτές τις σκέψεις και μ’ αυτές τις προϋποθέσεις ο μοναχός διδάσκει και κηρύσσει στον αβέβαιο κόσμο την σιγουριά της αγάπης του Θεού. Και όσο ο κόσμος κλυδωνίζεται, ο κόσμος βρίσκεται σε σύγχυση και σε ταραχή και βρισκόμαστε σε μια τέτοια περίοδο, όχι μόνο τόσο λόγω της υγειονομικής κρίσεως, αλλά και της γενικότερης αξιακής, ηθικής και πνευματικής κρίσεως. Βρίσκονται οι άνθρωποι πολύ μπερδεμένοι και μάλιστα αν καρδιογραφήσουμε τις καρδιές των ανθρώπων, θα δούμε ότι είναι μαγκωμένοι οι άνθρωποι, αισθάνονται σαν να έχουν δεχθεί άπειρα χτυπήματα και όπως όταν κάποιος έχει χτυπήσει, πονάει όλο του το κορμί, έτσι πονάει και η ψυχή των ανθρώπων και ζούμε μία απίστευτη αγωνία για το αύριο, υπάρχει μια διάχυτη απαισιοδοξία, αλλά συγχρόνως σπέρνεται από την αγάπη του Χριστού και η ελπίδα.

          Οι μοναχοί και οι μοναχές και αυτό το ευλογημένο Μοναστήρι της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών αποτελεί ένα «γεώργιο» ελπίδας και βεβαιότητας μέσα στον κόσμο τον οποίο ζούμε.

          Εύχομαι ο Θεός να μας αξιώσει να χαρούμε και πολλές άλλες αδελφές σε αυτό εδώ το «γεώργιον», να προοδεύει αυτό το Μοναστήρι, όπως προοδεύει και να βαδίζει την οδό της ελπίδος, της αισιοδοξίας και της χαράς, την οποία έχουμε τόσο πολύ ανάγκη ο πονεμένος και κουρασμένος άνθρωπος της σύγχρονης εποχής. 

          Να ζήσει η αδελφή, να μακροημερεύσει, να αναπαύει τον Θεό, να αναπαύει την γερόντισσα, να αναπαύει την αδελφότητα, να ευαρεστεί την Εκκλησία του Χριστού.»

          Στο τέλος ο κ. Συμεών εξέφρασε την ευγνωμοσύνη του προς τον κοινό πνευματικό πατέρα, προστάτη και γέροντα όλων, Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο κ. Ιερώνυμο, διότι μόνο μέσα στα τελευταία τρία χρόνια τον ετίμησε με την εντολή να τελέσει στην Μονή πέντε συνολικά νέες κουρές, τρεις ως Eπίσκοπος Θεσπιών και δυο ως Μητροπολίτης Φθιώτιδος, αλλά και να ενθρονίσει εκ προσώπου του Μακαριωτάτου την νέα Καθηγουμένη, γερόντισσα Θεοφανώ.

          Τον κ. Συμεών συνόδευσαν στην Μονή, κατόπιν σεπτής αδείας του Μακαριωτάτου, ο Πρωτ. π. Φραγκίσκος Λάβδας, Προϊστάμενος του Ι. Ν. Αγίου Σεραφείμ Παλαιάς Πεντέλης και ο Μέγας Αρχιδιάκονος του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου π. Ιωάννης Μπούτσης. φωτογραφίες από την κουρά της νέας μοναχής αλλά και από όλες τις ειδήσεις του σημερινού μας δελτίου δημοσιευονται στην ιστοσελίδα της  Ιεράς μας Μητροπόλεως.

 Αυτές ήταν για σήμερα οι ειδήσεις της Ιεράς Μητροπόλεως Φθιώτιδος.

 

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Επικοινωνήστε μαζί μας στο+22310 50552-3
Στείλτε μας email στο
 

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΑ ΔΕΛΤΙΑ

Ενημερωθείτε για τα τελευταία νέα της Ι.Μ. Φθιώτιδος μέσα από την ηλεκτρονική σας διεύθυνση...
randomness