
Τα Μαθήματα γίνονται κατά περίπτωση σε Πνευματικά Κέντρα Ενοριών της Λαμίας, όπως της Αγίας Βαρβάρας, των Αγίων Θεοδώρων, των Αγίων Αποστόλων ή στον Μητροπολιτικό Ιερό Ναό Ευαγγελισμού της Θεοτόκου Λαμίας. Έχουν όμως πραγματοποιηθεί ανάλογα μαθήματα και στην Αταλάντη.
Τα μαθήματα διαρκούν κατά κανόνα 8 εβδομάδες, πραγματοποιούνται για πρακτικούς λόγους κυρίως μία ημέρα της εβδομάδος και διαρκούν συνήθως από τις 2 το μεσημέρι μέχρι και τις 6 το απόγευμα. Στα διαλείμματα οι ενορίες που φιλοξενούν τα μαθήματα λαμβάνουν τη σχετική μέριμνα για τα κεράσματα των κατηχουμένων.
Μέχρι το πρώτο τρίμηνο του 2012 είχαν βαπτισθεί περίπου 300 Φωτιζόμενοι. Οι περισσότεροι από αυτούς ήταν είτε τελείως άθρησκοι και αβάπτιστοι είτε μουσουλμάνοι. Προέρχονταν κυρίως από την Αλβανία αλλά και από χώρες όπως η Βουλγαρία, η Ρωσία, η Γαλλία, to Αφγανιστάn, το Βέλγιο, η Νιγηρία και η Γερμανία. Υπήρξαν βεβαίως και πολλοί Τσιγγάνοι πολλοί από τους οποίους συνηθίζουν να βαπτίζονται μετά την ενηλικίωσή τους.
Επίσης όσοι θέλουν να βαπτισθούν και είναι εγγεγραμμένοι ή έχουν φοιτήσει κανονικά σε ελληνικό σχολείο (Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο) δεν υποχρεούνται φοίτησης στή Σχολή, λόγω του ότι έχουν διδαχθεί Θρησκευτικά, χωρίς όμως να αποκλείονται από τα μαθήματα τής Σχολής, εάν το επιθυμούν.
Πέρα από το ευρύτερο εποπτικό υλικό που προσφέρεται για την καλύτερη κατανόηση των μαθημάτων (χάρτες, εικόνες, εκκλησιαστικά αντικείμενα), παρέχονται σε όλους δωρεάν Καινές Διαθήκες, άλλα θεολογικά καί ψυχωφέλημα βιβλία καθώς και σχετικό έντυπο υλικό στη γλώσσα των κατηχουμένων.
Η όλη προσπάθεια έχει αποδείξει στο σύνολό της ότι όλοι όσοι έχουν παρακολουθήσει τα μαθήματα της Σχολής αντιλαμβάνονται, ακόμα και εάν δεν έχουν μάθει πολλά, ότι εισέρχονται στην Εκκλησία με την αντίληψη ότι γίνονται μέλη μίας οικογένειας, που εκτιμά τη σοβαρότητα της αποφάσεώς τους και την προσωπικότητά τους, καθώς και την επιμονή και την αποφασιστικότητά τους να παρακολουθήσουν τα μαθήματα, παρά τις δυσκολίες που είναι φυσικό να παρουσιάζονται (φροντίδα των παιδιών τους, ωράριο εργασίας, απόσταση κ.λπ.)