165

816

Ημερομηνία έκδοσης:

Δευτέρα, 07 Σεπτέμβριος, 2015

Δευτέρα 7 Σεπτεμβρίου  σήμερα και η εκκλησία μας εορτάζει τα προεόρ­τια του Γενεσίου της Υπεραγίας Θεοτόκου. Επίσης εορτάζουμε τη μνήμη του αγίου μάρτυρος Σώζοντος. Τη μνήμη των Αγίων Αποστόλων Ευόδου και Ονισηφόρου.Τη μνήμη του Αγίου και ενδόξου Ιερομάρτυρος Στεφάνου, πάπα Ρώμης και του Αγίου Μάρτυρος Ευψυχίου. Τη μνήμη των Οσίων πατέρων ημών Λουκά και Πέτρου του ευλαβούς, Ηγουμένων της σεβασμιωτάτης Μονής του Σωτήρος Χριστού, της επιλεγομένης «Βαθέος Ρύακος» και Ιωάννου επισκόπου του Ρώσου. Επίσης η εκκλησία μας εορτάζει τη μνήμη της Οσίας μητρός ημών Κασσιανής της μοναχής και ποιητρίας, πολιούχου και προστάτιδος της νήσου Κάσου.

ΑΡΧΙΖΟΥΜΕ ΤΟ ΔΕΛΤΙΟ ΜΑΣ ΜΕ ΤΙΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΕ ΤΙΤΛΟΥΣ

(*) Με άρθρο του ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας αναφέρεται στο σημαντικό θέμα της αδιοριστίας των εφημερίων τονίζοντας «η επίλυση και αντιμετώπιση του ζητήματος της αδιοριστίας των Εφημερίων δεν επιδέχεται αναβολή. Είναι επειγούσης φύσεως. Η μείωση των Εφημερίων εξυπηρετεί πλήρως τα σχέδια εκείνων που εισηγούνται το περιορισμό του ρόλου της Εκκλησίας στην Ελλάδα».

(*) «Η κρίση αυτή που διανύουμε θα αλλάξει μόνο αν επιστρέψουμε στις αρχές μας και στις παραδόσεις μας και αν βρούμε την πίστη μας».Ανέφερε μεταξύ άλλων στο κήρυγμά του χθες ο Ποιμενάρχης μας κ Νικόλαος στον Ιερό Ναό Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης στον Παλαμά Δομοκού.

(*) Αρχιερατικός εσπερινός θα τελεσθεί σήμερα στην Ιερά Μονή της Παναγίας Αντινίτσης. Αύριο θα τελεσθεί αρχιερατική Θεία Λειτουργία στην Ιερά Μονή της Παναγίας Δαμάστας.

ΠΕΡΝΑΜΕ ΣΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΣ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ

(*) Θα αρχίσουμε τις αναλυτικές μας ειδήσεις αγαπητοί ακροατές με ένα άρθρο του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας κ Νικολάου το οποίο δημοσιευεται σήμερα στις ιστοσελίδα της Ιεράς Μητροπόλεως αλλά και σε άλλα πρακτορεία εκκλησιαστικών ειδήσεων. Το άρθρο έχει τον τίτλο «Ροκανίζουν την Εκκλησία με την αδιοριστία των εφημερίων».

Εδώ και μερικές δεκαετίες ελέγετο και δεν το πιστεύαμε, ότι από τα γνωστά σκοτεινά κέντρα της δύσεως εδίδοντο εντολές και κατευθύνσεις στις κατά καιρούς ελληνικές κυβερνήσεις περί μειώσεως επιρροής και των παροχών της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ελλάδος. Το ίδιο πρόσφατα ακούσθηκε και μέσα στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Σε όλη αυτή την περίοδο παρατηρούμε τις προσπάθειες μερικών αποδομήσεως του ρόλου της Εκκλησίας και άλλων  μερικών αποφυγής του μεγάλου αυτού «πειρασμού» που έχει οδυνηρές εκλογικές συνέπειες.

Στα πλαίσια αυτά με το πρόσχημα της οικονομικής κρίσεως από το 2009 έχει ληφθεί ένα από τα σκληρότερα μέτρα, (το 1 προς 10) κατά της Εκκλησίας, που όχι μόνο ροκανίζει την εν τω κόσμω υπόστασή της, αλλά κυριολεκτικά την αποκεφαλίζει. Όταν αποχωρούν 10 εφημέριοι και διορίζεται 1 κατά μαθηματική ακρίβεια πολύ σύντομα οι ενορίες της υπαίθρου θα ερημωθούν και οι των μεγάλων αστικών Μητροπόλεων θα αρκεσθούν στα λειτουργικά τους καθημερινά καθήκοντα, χωρίς να υπάρχει η δυνατότητα ασκήσεως ποιμαντικού έργου.

Και παλαιότερα η Εκκλησία της Ελλάδος αντιμετώπιζε το πρόβλημα ελλείψεως ιερέων. Σήμερα δυστυχώς υπάρχουν υποψήφιοι, οι οποίοι όμως δεν διορίζονται από την πολιτεία.

Ο αείμνηστος Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος ο Α΄ το θέμα αυτό δεν το εθεώρησε δευτερεύον, ούτε το παραμέρισε για να δώσει προτεραιότητα σε άλλα. Το εθεώρησε θέμα επειγούσης φύσεως γι’ αυτό με το Ν Δ. 457/1970 περί τρόπου πληρώσεως εφημεριακών θέσεων χωρίων παραμεθορίων ή ορεινών περιοχών έδωσε την δυνατότητα να χειροτονηθούν ευλαβείς άνθρωποι μειωμένων μορφωτικών προσόντων. Έτσι δόθηκε η λύση για μερικά χρόνια του εφημεριακού ζητήματος. Την ίδια τακτική ακολούθησε και ο αείμνηστος Αρχιεπίσκοπος Σεραφείμ. Αυτοί οι Ιερείς κράτησαν μέχρι το 2000 περίπου.

Σήμερα ευρισκόμεθα στο ίδιο σημείο που ήσαν τα χωριά μας προ του 1970. Με ένα διορισμό τον χρόνο δεν λύεται το φλέγον ζήτημα των εφημερίων μας.

Όταν τίθεται το θέμα, όλοι οι εκκλησιαστικοί ισχυρίζονται, ότι είναι χρέος της πολιτείας η μισθοδοσία του Εφημεριακού Κλήρου. Όταν όμως όλα παραβιάζονται και αυτό το Σύνταγμα κατά την πρόεδρο της Βουλής, περιμένουμε τήρηση των συμφωνιών και των υπογραφών;

Λύση δεν διαφαίνεται. Θα αφήσουμε όμως τα χωριά μας απροστάτευτα και αποίμαντα; Μερικοί γέροντες Ιερείς κρατούν 2 και 3 ενορίες. Εξυπηρετούν τις λειτουργικές τους ανάγκες, κρατούν τα βιβλία, διαφυλάττουν και περιφρουρούν την πνευματική κληρονομιά των Εκκλησιών, είναι κοινωνικοί εργάτες, αλλά μέχρι πότε; Μετά από αυτούς τι;

Η επίλυση και αντιμετώπιση του ζητήματος της αδιοριστίας των Εφημερίων δεν επιδέχεται αναβολή. Είναι επειγούσης φύσεως.

Η Εκκλησιαστική Κεντρική Διοίκηση να ασκήσει πίεση στην πολιτεία τώρα μάλιστα που ανορθώνεται οικονομικά το Κράτος. Εάν διαπιστωθεί αδυναμία της πολιτείας, είτε λόγω αδιαφορίας, είτε λόγω εφαρμογής άλλου πολιτικού σχεδίου σχετικά με τις σχέσεις Εκκλησίας και πολιτείας, η Εκκλησία θα πρέπει να βρει τρόπους. Εάν αφήνουμε το πρόβλημα στην κατάψυξη, μετά θα είναι πολύ πιο δύσκολο να κινητοποιήσουμε μια παγιωμένη κατάσταση.

Η μείωση των Εφημερίων εξυπηρετεί πλήρως τα σχέδια εκείνων που εισηγούνται το περιορισμό του ρόλου της Εκκλησίας στην Ελλάδα. Όλοι εμείς θα είμαστε ηθικοί αυτουργοί και υπόλογοι στην ιστορία και στο λαό μας, εάν συμβιβαστούμε και αφήσουμε να αποκεφαλίζεται η Εκκλησία μας.

Στα ομόδοξα γειτονικά κράτη δεν έχουν που να τοποθετήσουν τους Ιερείς τους λόγω πληθώρας των προσερχομένων. Εμείς θα διώξουμε τα παιδιά μας, τα οποία με κόπους και θυσίες έχουμε ετοιμάσει για το θυσιαστήριο;

Τον λόγο τώρα έχει η ίδια η Εκκλησία και μόνο η Εκκλησία.

† ο Φθιώτιδος Νικόλαος

(*) Στον Ιερό Ναό Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης στον Παλαμά Δομοκού Ιερούργησε και ωμίλησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Νικόλαος χθες Κυριακή 6 Σεπτεμβρίου και τέλεσε τα Μνημόσυνα των αειμνήστων αδελφών μας Εμμανουήλ Τσίγκου και Βάϊου Γεωργούση.

Στο κήρυγμά του ο Ποιμενάρχης μας αναφέρθηκε στην παραβολή των βασιλικών γάμων της Ευαγγελικής περικοπής τονίσας πως όπως στο γάμο ενώνεται ο άνδρας με τη γυναίκα έτσι και μέσα στην Εκκλησία ενώνεται κάθε πιστός με την Αγία Τριάδα. Αυτή την αλήθεια τονίζει η παραβολή των βασιλικών γάμων, την οποία εδίδαξε ο Κύριος για να υπογραμμίσει την αναγκαιότητα της συνεχούς ενώσεως του ανθρώπου με τον Θεό δια της Εκκλησίας και κυρίως διά του Μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας. Δυστυχώς όμως όπως συνέβη τότε έτσι και σήμερα πολλοί που τιμήθηκαν με την πρόσκληση του Θεού αποποιούνται την τιμή και αποστρέφουν το πρόσωπό τους.

Τελευταία γίνεται πολύς λόγος για την κρίση που διέρχεται ο κόσμος, πρόσθεσε ο Σεβασμιώτατος. Γεγονός είναι ότι η κρίση δεν είναι ούτε οικονομική, ούτε κοινωνική, είναι κρίση πνευματική.  Οι άνθρωποι αγάπησαν περισσότερο το σκοτάδι από το φως και λέρωσαν το γαμήλιο ένδυμα. Γι αυτό υποφέρει ο σημερινός άνθρωπος. Γιατί ζει στο σκοτάδι του μίσους και της αγνωσίας και όπου υπάρχουν σκοτεινά έργα, το φως του Θεού αποστρέφει τις ακτίνες του. Δεν είναι δυνατόν να συνυπάρξει φως και σκότος, πίστη και απιστία, αγάπη και μίσος.

Η κρίση αυτή που διανύουμε θα αλλάξει μόνο αν επιστρέψουμε στις αρχές μας και στις παραδόσεις μας και αν βρούμε την πίστη μας. Διάφορες δυνάμεις θέλησαν να φέρουν στην Ελλάδα ένα πνεύμα που δεν της ταιριάζει. Θέλησαν να αλλάξουν το ένδυμα της Ελλάδος, αλλά αυτό δεν είναι εύκολο διότι υπάρχει ο ευσεβής λαός, ο οποίος θα ανατρέψει τα σχέδιά τους, κατέληξε ο Σεβασμιώτατος.

Μετά τη Θεία Λειτουργία και το κέρασμα που προσφέρθηκε ο Σεβασμιώτατος με την συνοδεία του επισκέφθηκε την Ιερά Μονή Παναγίας Ελεούσης Ξυνιάδος, όπου προσκύνησε την θαυματουργό Εικόνα της Παναγίας και έγινε δεκτός με εγκαρδιότητα από τον Καθηγούμενο πατέρα Αθανάσιο Σύρο.

(*) Ο μήνας Σεπτέμβριος αγαπητοί ακροατές όπως και ο μήνας Αύγουστος λαμπρύνεται από μια εορτή της Παναγίας, αυτή του Γενεσίου της. Μοναστήρια αφιερωμένα στη Γέννηση της Υπεραγίας Θεοτόκου είναι οι Ιερές Μονές Παναγίας Αντινίτσης, Δαμάστας και Δαδίου. Πανηγυρίζουν ακόμα οι ενοριακοί Ιεροί Ναοί στα χωριά, Καραβίδια, Ασβέστη και στο Περιβόλι Ομιλαίων και το προσκύνημα της Παναγίας στο Ρεγγίνι. Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ Νικόλαος σήμερα θα χοροστατήσει στον πανηγυρικό εσπερινό που θα τελεσθεί στις 6:00 η ώρα στην Ιερά Μονή Παναγίας Αντινίτσης. Μετά τον αρχιερατικό εσπερινό θα γίνει περιφορά της Ιεράς Εικόνας της Παναγίας. Την Τρίτη το πρωί στην πανηγυρίζουσα Ιερά Μονή θα τελεσθεί Ορθρος και Θεία Λειτουργία. Το θείο λόγο θα κηρύξει ο Αρχιμ πατήρ Σεραφείμ Ζαφείρης, ιεροκήρυκας.

Ας αναφέρουμε λίγα στοιχεία για τό Μοναστήρι της Παναγίας της Αντίνιτσας το οποίο βρίσκεται στίς πλαγιές του όρους Όθρυς. Κατά τήν επικρατούσα άποψη τό προσωνύμιό της έχει σχέση μέ τήν αρχαία πόλη Αντινοίτισσα πού ίδρυσε στήν Όθρυ ο Ρωμαίος Αυτοκράτορας Αδριανός τόν Β΄ μετά Χριστόν αιώνα. Τό Μοναστήρι καταστράφηκε ολοσχερώς από τίς κατοχικές δυνάμεις τό 1944. Τό καθολικό πού καταστράφηκε ήταν ένα χάρμα οφθαλμών όπως υποστηρίζεται από τούς μελετητές. Ήταν αθωνικού τύπου, τετρακιόνιος σταυροειδής μετά τρούλλου. Ήταν τό αρχαιότερο Καθολικό Μονής μεταβυζαντινών χρόνων πού εμιμείτο τά αγιορείτικα καθολικά εχουν τόν Κωσταντινοπολιτικό Σταυροειδή τύπο, μέ πλαγίους χορούς καί μικρά τρουλλωτά παρεκκλήσια δεξιά καί αριστερά του Ιερού Βήματος. Αντίγραφο αυτό του παλαιού Ναού ειναι τό σημερινό Καθολικό πού ανηγέρθη τό έτος 2000. Από τήν καταστροφή διέφυγε η θαυματουργός εικόνα της Παναγίας.

Κατά τήν επανάσταση η Μονή έλαβε ενεργό μέρος καί απετέλεσε κέντρο αντίστασης καί ορμητήριο των αγωνιστών. Κατά τήν εθνική ανεξαρτησία η Μονή μέ βάση τό διάταγμα του 1833 του Όθωνος διαλύθηκε καί συγχωνεύθηκε μέ τήν Μονή Αγάθωνος. Τό 1834 τήν επισκέφθηκε ο Βασιλιάς Όθων, όπως φαίνεται από τήν διασωθείσα προσφώνηση του ηγουμένου. Τό 1968 από χριστιανούς της περιοχής άρχισε μιά προσπάθεια συγκέντρωσης χρημάτων υπέρ της Μονής. Τό 1969 άρχισε η ανοικοδόμησή της. Μέ τήν φροντίδα του Ηγουμένου κατασκευάσθηκαν νέες πτέρυγες καί κελλιά, τραπεζαρίες, παρεκκλήσια καί χώροι γιά τή φιλοξενία των προσκυνητών. Στή Μονή φυλάσσονται τεμάχια λειψάνων αγίων τά οποία εκτίθενται πρός προσκύνηση.

Αύριο το πρωί ο Ποιμενάρχης μας θα ιερούργησει στην Ιερά Μονή Παναγίας Δαμάστας. Ο πανηγυρικός εσπερινός θα αρχίσει σήμερα στις 6:30 το απόγευμα και το θείο λόγο θα κηρύξει ο πατήρ Σεραφείμ. Αύριο το πρωί θα τελεσθεί Αρχιερατική Θεία Λειτουργία ιερουργούντος του Ποιμενάρχου μας. Η ακολουθίες αύριο θα μεταδοθούν απευθείας από τον σταθμό της Εκκλησίας της Ελλάδος.

Η γερόντισσα Ιωάννα μόλις μας μίλησε για την Ιερά Μονή της Παναγίας Δαμάστας. Στο Ρεγγίνι υπάρχει ένας παλαιός Ναός αφιερωμένος στην Παναγία. Ο εσπερινός με αρτοκλασία και θείο κήρυγμα θα αρχίσει σήμερα στις 7:00 το απόγευμα. Ακολούθως θα γίνει λιτανεία της θαυματουργού εικόνας της Παναγίας της Ρεγγινιώτισσας. Αύριο το πρωί Ορθρος και Θεία Λειτουργία με αρτοκλασία.

Αρκετά παρεκκλήσια πανηγυρίζουν στην Ιερά Μητροπολή μας. Αναμεσά τους το Ιερό παρεκκλήσιο Γενεσίου της Θεοτόκου της ενορίας Αγίων Αναργύρων Γλύφας. Ο πανηγυρικός εσπερινός θα αρχίσει στις 6:30 το απόγευμα.Το πρωί θα τελεσθεί πανηγυρική Θεία Λειτουργία.

ΑΠΟ ΤΑ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΝΟΡΙΕΣ ΤΗΣ ΦΘΙΩΤΙΔΟΣ ΜΑΣ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΟΙ ΑΚΟΛΟΥΘΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

(*) Όπως ήδη αναφέραμε στο αγιολόγιο της ημέρας η Εκκλησία μας εόρτασε σήμερα τη μνήμη του Αγίου Μάρτυρος Σώζοντος. Στην Ιερά Μητροπολή μας πανηγύριζε το ομώνυμο Ιερό Παρεκκλήσιο της Ιερά Μονής Παναγίας Αντινίτσης που βρίσκεται στο 12ο χιλιόμετρο Λαμίας -Δομοκού. Στις ακολουθίες όπως κάθε χρόνο παρέστησαν προσκυνητές όχι μόνο από τη Φθιώτιδα αλλά και από την Καρδίτσα.

Διήμερη προσκυνηματική εκδρομή στην Ιερά νήσο Τήνο θα πραγματοποιήσει το φιλόπτωχο ταμείο της ενορίας Αγίας Αικατερίνης Αχινού στις 9 και 10 Σεπτεμβρίου. Οι προσκυνητές θα επισκεφθούν το Ιερό προσκύνημα της Ευαγγελιστρίας, την Ιερά Μονή Κεχροβουνίου και θα κάνουν το γύρο του νησιού. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή στο τηλέφωνο 22380 – 41410.

(*) Η ενορία του Αγίου Γεωργίου Καλυβίων θα πραγματοποιήσει μονοήμερη προσκυνηματική εκδρομή στην Εύβοια το Σάββατο 12 Σεπτεμβρίου. Οι προσκυνητές θα επισκεφθούν την ιερά μονή του Οσίου Δαβίδ, το Ιερό Προσκύνημα του Αγίου Ιωάννη του Ρώσου και κατά την επιστροφή τους θα κάνουν μια στάση στην πόλη της Χαλκίδος. Η τιμή του εισιτηρίου είναι 22 ευρώ. Οσοι επιθυμούν μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή στα τηλέφωνα 69 73 069 9 34 και 22 3 10 51 8 39.

Αγαπητοί ακροατές εδώ ολοκληρώσαμε το σημερινό ενημερωτικό μας δελτίο.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Επικοινωνήστε μαζί μας στο+22310 50552-3
Στείλτε μας email στο

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΑ ΔΕΛΤΙΑ

Ενημερωθείτε για τα τελευταία νέα της Ι.Μ. Φθιώτιδος μέσα από την ηλεκτρονική σας διεύθυνση...