Ημερομηνία:
Οίνος και έλαιον. Το κρασί και το λάδι, ευλογημένα προϊόντα της ελληνικής γης, αποτελούν σύμβολα ζωής, αξιών και πολιτιστικής κληρονομιάς ανά τους αιώνας. Το ελληνικό στοιχείο είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με αυτά τα δύο εθνικά προϊόντα και αυτό αποτυπώνεται με τον ιδανικότερο τρόπο σε όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού και πολιτιστικού βίου των Ελλήνων.
Κρασί και λάδι αποτέλεσαν το αντικείμενο των ερευνητικών εργασιών των μαθητών της Α΄ και Β΄ τάξης της Εκκλησιαστικής Σχολής Λαμίας. Συγκεκριμένα, οι μαθητές της Α΄ λυκείου στην ερευνητική τους εργασία με θέμα ‘’Από το σταφύλι στο κρασί: Μύηση των μαθητών του Εκκλησιαστικού Λυκείου Λαμίας στη διαδικασία της οινοποίησης’’, συμμετείχαν ενεργά σε όλα τα στάδια της παραγωγής του κρασιού. Με την καθοδήγηση του υπεύθυνου καθηγητή Κου Σκαμαγκούλη Κων/νου, Χημικού – Οινολόγου και του συντονιστή Κου Καλαντζή Χρήστου, φιλολόγου, αφενός μυήθηκαν στα μυστικά της οινοπαραγωγής, αφετέρου πέτυχαν την παρασκευή ενός ποιοτικού οίνου που παραπέμπει σε ελληνικές γεύσεις και αρώματα. Ειδικότερα, ξεκινώντας από τα σταφύλια παρήγαγαν μούστο, ο οποίος τελικά κατέληξε στην παραγωγή ερυθρού οίνου που φέρει την ετικέτα του σχολείου.
Αντίστοιχα, οι μαθητές της Β΄ Λυκείου είχαν ανάλογα αποτελέσματα στην ερευνητική τους εργασία με θέμα, ‘’Ελιά και Λάδι, συμβολισμοί στο χώρο και στο χρόνο. Τροφή για σώμα και πνεύμα’’. Πιο συγκεκριμένα διεξήγαγαν έρευνα για την ιστορία του ευλογημένου δέντρου στη Μεσόγειο από την αρχαιότητα έως σήμερα. Μελέτησαν ιστορικά και εκκλησιαστικά κείμενα υπό την καθοδήγηση της Κας Οικονόμου Αγγελικής, φιλολόγου, με συντονίστρια την Κα Νάστου Μαρία, φιλόλογο. Σε πρακτικό επίπεδο τα παιδιά παρακολούθησαν πείραμα επίδειξης για την μέτρηση της οξύτητας του ελαιολάδου και τυποποίησαν ελιές της περιοχής μας. Το αποτέλεσμα: ελιές στην άλμη από το Εκκλησιαστικό Λύκειο Λαμίας!
Τα αποτελέσματα των δύο εργασιών ικανοποίησαν τόσο τους διδάσκοντες όσο και τους μαθητές του Λυκείου αφού αποτελούν πρωτότυπα εγχειρήματα στο μάθημα της ερευνητικής εργασίας και καταδεικνύουν ότι η εμπειρική μάθηση είναι ο καλύτερος τρόπος αφομοίωσης της γνώσης.
ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΑΜΕ ΤΙΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΘΕΡΜΑ ΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ Κα ΠΑΠΑΚΩΣΤΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΘΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΚΑΙ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΠΑΡΕΙΧΕ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑΜΕ.